lördag, december 19, 2015

En egen dag innan avresan

Anna och måg arbetar och jag går på promenad i kvarteren, förvånas över de gröna gräsmattorna, här på en klubb man ska vara medlem i om man vill delta, fint område och sedan går jag vidare till Sainsbury´s för lite inköp till kvällen och hemresan:
Äter en god Christmas dinner på Sainsbury´s bland andra trevliga matgäster i olika åldrar, många äldre par med barnbarn som de passar
Efter att jag rest stod lilla kissen blickstilla i en timma och tittade på dörren, jag går ju ut annars med men denna gång med resväskan, tänk att det fattar hon, lockades inte av godbitar eller annat
Men sen la hon sig till ro
På flygplatsen innan incheckning, en läcker kaffe god smaksatt och varma smörgåsar, sedan gick allt smidigt och jag hade lite egentid att titta i affärer på flygplatsen innan avgång, hostan höll sig i schack och vindarna också, bara lite turbulens denna gång, hade tur, sedan kom ju storm på storm så planen fick vända, ja båtar med läste jag från Sverige

4 kommentarer:

  1. Pust, vilken tur att ni hann hem innan stormen kom.
    Ogillar så att flyga då det är blåsigt.
    Härlig vistelse hos Anna för er.
    OCH ditt kaffe och din macka ser så galet GODA ut. MUMS!!!!

    SvaraRadera
  2. Annika, ja hemresan kändes skön och bra, hade tur med att resa mellan stormarna även om ditresan var väl häftig. Ja så roligt att haft denna tid men nu saknar vi Anna och måg så i jul, det känns alltid lite konstigt att inte fira i samma land även om det är skönare att resa "utanför" julen, har ju varit där flera jular och alltid mer krångel och så stressigt på flygplatserna då. Och stressigt för dem att resa den tiden när de inte har så mycket ledigt. De har också farit runt förut, till Sverige eller Prag, i snöstorm och stress och förseningar.
    Ja så skönt att bara koppla av en stund med lite gott innan resan, hann bli en gång till:-)

    SvaraRadera
  3. Monica I really loves your photos
    Jet Airways

    SvaraRadera